Grupa Maluszków

22.06 Poniedziałek
1.Znajdź w ciągu dnia 5 osób i się do nich uśmiechnij oraz powiedz magiczne słowo DZIEŃ DOBRY.
2.Ułóż dowolne puzzle.
3.Zaśpiewaj dowolną piosenkę, którą znasz z przedszkola.
23.06 Wtorek
1.Wykonaj dowolnych 5 ćwiczeń gimnastycznych.
2.Idź na spacer i obserwuj uważnie przyrodę.
3.Opowiedz:
-czy widać już lato?
-w jakich szczegółach?
-jaka jest pogoda?

15.06. Poniedziałek
1.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. (potrzebne lusterko) tekst na whatsApp.
2.Słuchanie wiersza A. Widzowskiej – Wakacje.
tekst na whatsApp.
3.Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
-Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach, co nad morzem?
-Dokąd możemy pojechać na wakacje?
-Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?


16.06 Wtorek
1.Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej – lody.
Śmietankowe, owocowe…
Doskonałe dla ochłody.
Kiedy upał jest na dworze,
każdy lubi lizać…
2.Praca plastyczna – Rożki lodowe.(narysuj lub namaluj )
3.Zaśpiewaj dowolną piosenkę, której nauczyłeś się w przedszkolu 🙂
17.06 Środa
1.Układanie puzzli o tematyce wakacyjnych podróży (można zastąpić dowolnymi, opowiedz co jest na obrazku)
2.Spacer – obserwowanie przyrody.
3.Wysportowany przedszkolak – wykonaj 5 ćwiczeń, których nauczyłeś się w przedszkolu po 5 powtórzeń.

18.06 Czwartek
1.Ćwiczenia orientacji przestrzennej – Gdzie jest muszla?(można czymś zastąpić)
Chowamy przedmiot w dowolnym miejscu i dajemy wskazówki np:trzy kroki do przodu, dwa w bok itp.
2.Zabawa z elementem celowania – Ustawiamy np:miskę i celujemy np:piłeczką.
3.Wakacyjna żaglówka – wycinamy dziecku figury geometryczne, ono musi ułożyć z nich żaglówkę opisując z jakiej figury korzysta.


19.06 Piątek
1.Zabawa kulinarna- Sałatka owocowa.
2.Wspólne jedzenie wykonanego posiłku.
3.Gdzie chciałbyś pojechać na wakacje- rozmowa z dzieckiem.

15.06.20 poniedziałek
1.Ćwiczenia grafomotoryczne-rysowanie linii łamanych.(lekko w górę, lekko w dół itp.)
2.Ćwiczenia słuchowe- Co to za słowo? (dzielimy słowa rytmicznie na sylaby np: ka-pe-lusz, dziecko zgaduje i mówi całe słowo.
3.Poczytaj mi mamo, tato 🙂 (dowolna lektura)


16.06.20 wtorek
1.Ćwiczenia dotykowe – Wakacyjne akcesoria.(chowamy do worka wakacyjne akcesoria zadaniem dziecka jest zgadnąć).
2.Zabawa rozwijająca motorykę małą – Wakacyjny rysunek. (tacka i np trochę mąki lub cukru)
Dzieci rysują palcami np:plażę, morskie fale, góry itp)
3.Układamy wakacyjne puzzle.(można zastąpić; opowiedz co jest na obrazku)


17.06.20 środa
1.Spacer z dzieckiem.(opowiadanie po drodze co widzisz?)
2.Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa.
Naśladujemy na plecach dziecka czynności związane z myciem auta, następnie zamieniamy się rolami.
3.Śpiewamy piosenkę „Jedzie pociąg z daleka”.
grupa młodsza

1.06 Poniedziałek
Dzień Dziecka – Wszystkiego najlepszego 🙂

2.06. Wtorek
1. Pojazdy wokół nas – gromadzimy(zabawki) i oglądamy różne rodzaje pojazdów. Segregujemy wg koloru, rodzaju, liczymy.
2.Zabawy konstrukcyjne – Transport. Budujemy różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice. Można również domy albo hotele.
3.Zabawa ruchowo-naśladowcza – Czym podróżujemy?
Pokazujemy ruchem czym będziemy się poruszać: samochód- naśladujemy rękami kręcenie kierownicą, samolot – kucamy, unosi się- wstajemy i biegniemy z rozłożonymi rękami i ląduje, pociąg…, kajak…(wymyśl).


3.06. Środa
1.Zabawa – Jedzie pociąg z daleka(popularna rymowanka- dzieci ją znają)
2.Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej- Wakacje.
Morze, góry lub jeziora.
Pociąg wjeżdża już na stację.
Lato wreszcie się zaczęło.
Czas rozpocząć już…( wakacje).
3.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy- język, wargi, żuchwę.(lusterko oraz opowiadanie na whatsApp).


4.06. Czwartek
1.Słuchanie opowiadania E. Stadmuller- Wakacje (opowiadanie na whatsApp)
2.Rozmowa na podstawie opowiadania:
-Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?
-Gdzie spędzą Ada i Olek?
-Co przygotowali dziadkowie?
-Dokąd Wy chcielibyście pojechać na wakacje?
-Czym można podróżować w czasie wakacji?
3.Zabawa ruchowo- naśladowcza – Czym podróżujemy?(wtorek)


5.06. Piątek
1.Ćwiczenia ortofoniczne – Pojazdy.
Naśladujemy ruchem sposób poruszania się pojazdu, wydawane odgłosy np:dzwonek roweru(dzyń, dzyń), samolot (szzzyyy), pociąg (puf), żaglówka (plum), auto (tit). Odgadujemy co to za pojazd, zamieniamy się rolami.
2.Układamy puzzle o tematyce wakacyjnej (można zamienić i stworzyć historyjkę wakacyjną do puzzli).
3.Śpiewamy „Jedzie pociąg z daleka”.

Poniedziałek 25.05
 
1.Słuchanie opowiadania A.Widzowskiej – Inny.(opowiadanie na whatsApp)
2.Rozmowa na podstawie opowiadania:
-Kim był nowy przedszkolak?
-Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?
-Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie  chciały się z nim bawić?
-Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?
-Czy wszyscy muszą być tacy sami?
3.Rozmowa na temat tolerancji.
Wyjaśniamy znaczenie słowa.(polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby, przyjmujemy ją taką, jaką jest, nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda, czy się ubiera niż my.) Powtarzamy wielokrotnie słowo  tolerancja dzieląc  ją na sylaby.
 
Wtorek 26.05
 
1.Słuchanie baśni H.Ch. Andersena – Brzydkie kaczątko.(https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/brzydkie-kaczatko.html )
Zastanawiamy się, jak czuło się ono na podwórku, a jak nad  stawem…
2.Słuchanie muzyki relaksacyjnej oraz śpiewanie wybranej piosenki.
3.Praca plastyczna – Ja jako zwierzę.(myślimy jakie cechy zwierzątka mam w  sobie i do  którego jestem podobna, a  następnie malujemy siebie jako to  zwierzątko farbami).
 
Środa 27.05
 
1.Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Znajdź coś…
Mówimy :znajdź coś np:niebieskiego, małego itp, a zadaniem dziecka jest pokazać „to coś” spełniające ten warunek. Zamieniamy się rolami. (zadanie możemy  wykonać również na spacerze).
2.Ćwiczenia graficzne – Koła.
Znajdujemy przedmioty- koła odrysowujemy je na kartce, a następnie dekorujemy w  wybrany sposób.
3.Ćwiczenie pamięci – Co  zniknęło? (wybieramy 5 przedmiotów, omawiamy je, a  następnie chowamy jeden z nich. Zapraszamy do  zabawy rodzinkę.
 
Czwartek 28.05
 
1.Prawidłowo mówimy głoskę „W”.(lusterko)
Wypowiadamy głoskę „w”,  zwracamy uwagę, aby podczas wymawiania nie wybrzmiewała dodatkowo  głoska „Y”. Kontrolujemy pracę języka w  lusterku.
Głoska „w” jest wargowo-zębowa,  powstaje przez zbliżenie górnych zębów do  dolnej  wargi i wypuszczenie  powietrza przez powstałą w  ten sposób szczelinę.
2.Zabawa ruchowo- naśladowcza – Lusterka.
Jedna osoba jest „lusterkiem” i naśladuje  ruchy partnera. Następnie  zamiana ról.
3.Zabawa matematyczna – Gdzie jest zabawka?
Pytamy tak, aby dziecko używało zwrotów  określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed)
 
Piątek 29.05
 
1.Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej – Kraina zabawek.(wiersz na whatsApp)
2.Rozmowa na podstawie  wiersza:
-Jakie zabawki były w  pokoju?
-Kogo pajac zaprosił do tańca?
-Gdzie  siedziały dwa  misie?
-Co się stało, gdy ktoś  wszedł do pokoju?
3.Praca plastyczna – Moja wymarzona zabawka.
Rysujemy co  chcielibyśmy dostać…
 
Poniedziałek 18.05.
 
1.Rozwiązywanie zagadki – Rodzina.
Razem mieszkamy:ja, mama, tata.
Mam młodszą siostrę, starszego brata…
Każdy pamięta o urodzinach,
bo taka właśnie jest ma…(rodzina).
2.Słuchanie opowiadania E. Stadmuller – Dzień rodziców.(opowiadanie na whatsApp)
3.Rozmowa na podstawie opowiadania:(pytania)
-Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?
-Kto wchodzi w skład twojej rodziny?
-Co lubisz robić z mama?
-Co lubisz robić z tata?

Wtorek 19.05

1.Zabawa muzyczna- Wymruczane melodie.
Wybieramy w myślach jakąś znaną melodie i przedstawiamy ją mrucząc.(prosimy o zabawę całą rodzinę).
2.Piosenka -Moja wesoła rodzina(youtube).
3.Rozmowa o treści piosenki i nauka refrenu.

Środa 20.05

1.Zabawa dydaktyczna- Nasza rodzina.
Wycinamy z papieru kolorowego serca, tyle ilu jest członków naszej rodziny i wklejamy je do dużego serca narysowanego wcześniej. Przeliczamy elementy.
2.Zabawa słuchowa – Głuchy telefon.(najlepiej z rodziną)
Przekazujemy wiadomość (słowo) na ucho pierwszej osobie, ona kolejnej…Zadanie jest udane, jeśli hasło powróci takie samo.
3.Spacer z rodzinką (na spacerze wykonujemy ćwiczenia, po tyle powtórzeń ilu jest członków rodziny np:5 osób-5 przysiadów, 5 podskoków, 5 pajacyków).

Czwartek 21.05.

1.Zabawa dydaktyczna – Zakupy.
Organizujemy pudełka po produktach i inscenizujemy sklep, nazywamy produkty i „kupujemy je”.
Można też powycinać z gazetek reklamowych i powklejać do „koszyka”.Zakupy najlepiej również rodzinnie.
2.Układanie puzzli przedstawiających rodzinę (może rodzinę zwierzątek).
3.Zabawa ruchowa- Kto jest wyższy, kto jest niższy?
Zabawa w rodzinie na podwórku. Biegamy po wyznaczonym terenie, na sygnał dziecka zatrzymujemy się. Dziecko określa i ustawia szereg np: od najmniejszego do największego, następnie na odwrót.

Piątek 22.05

1.Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej- Jesteśmy razem!
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę-
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady-
obydwaj kochamy tatę.
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo?
RODZINA!
2.Kończenie zdań.
-Lubię moją rodzinę, bo…
-Z moją rodziną najbardziej lubię…
-Moja rodzina to…
3.Zabawa dydaktyczna – Kogo brakuje?(potrzebny duży koc)
Jeden członek rodziny zgaduje, jeden chowa się pod kocem.
 
Poniedziałek 11.05

1.Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej-Nauka pływania.
(opowiadanie na whatsApp)
2.Rozmowa z dzieckiem; odpowiedzi na pytania
-Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?
-Jak oceniacie zachowanie kaczorka?
-Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?
3.Praca plastyczna- Kogut (origami-koła 1 duże,3 średnie, 3 małe)
Duże koło na pół-przyklejamy na środku kartki.Jedno średnie-jako głowę, pozostałe na pół-skrzydło i ogon.Małe na pół-dziób, grzebień, dzwonek pod dziobem. Dorysuj np: oko i wykończ dowolnie np:płot.

Wtorek 12.05

1.Ćwiczenia słuchowe- Jakie to zwierzę?
Wypowiadamy sylabami nazwę, dziecko zgaduje np:ku-ra. Następnie zamiana ról.
2.Rysowanie wybranych zwierząt hodowlanych (można całe podwórko).
3.Śpiewamy piosenkę „Kaczor Donald farmę miał”

Środa 13.05

1.Zabawa dydaktyczna – Kury na grzędzie.
Przyklejamy 3 grzędy. Dziecko ma za zadanie narysować na pierwszej dwie kury, na drugiej jedną, na trzeciej 5 kur. Używamy określeń:na górnej grzędzie, na środkowej, na dolnej.
2.Czytamy dziecku bajkę – O trzech świnkach.
3.Zabawa plastyczna – lepienie z plasteliny- Mieszkańcy wiejskiego podwórka.(można zrobić całą zagrodę)

Czwartek 14.05

1.Ćwiczenia logopedyczne- prezentowanie artykulacji głoski „g”(głoska g jest tylnojęzykową, powstaje przez uniesienie i zwarcie tylnej części języka do podniebienia miękkiego).
2.Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B.Szelągowskiej- Marsz dla wiosny.
(wiersz na whatsApp)
Dzieci powtarzają :kto melodię taka zna?gę, gę, gę, ga, ga, ga!
3.Ćwiczenia oddechowe- Gęsi puch.
Wyjaśniamy, że kiedyś wypychano poduszki piórami. Potrzebujemy piórko- kładziemy na wierzchu dłoni i dmuchając staramy się utrzymać jak najdłużej w powietrzu.

Piątek 15.05

1.Rozwiązywanie zagadek.
Kolorowe ma piórka, woła kukuryku i mieszka z kurami w kurniku (kogut); Wieczorem odpoczywa w stajni, bo od wielu dni pracuje na swojej wsi (koń); Mieszka w chlewiku i głośno kwiczy:kwiku (świnia);
to od niej mamy mleko, stoi na łące niedaleko (krowa).
2.Układanie puzzli przedstawiających krajobrazy wsi bądź zwierzęta hodowlane.
3.Śpiewanie piosenki „Kaczor Donald farmę miał”
Polecam wybrać się też na spacer i w miarę możliwości pokazać zwierzątka hodowlane w naturze.

 
Poniedziałek 4.05.
1.Zabawa ruchowa-Ślimak
Dzieci recytują rymowankę i rysują spiralną skorupkę np:na dywanie, na plecach mamy…
Ślimak, ślimak, wystaw rogi,
dam ci sera na pierogi.
jak nie sera, to kapusty
-od kapusty będziesz tłusty.
2.Poznanie nazw kolorów tęczy.Tłumaczymy, że aby powstała tęcza-są potrzebne słońce i deszcz.
Liczymy kolory, powtarzamy je.
3.Tęcza nad łąką- praca plastyczna.
Malujemy łąkę i tęczę nad nią, korzystamy jednak z farb bez pędzli (rękami, palcami).

Wtorek 5.05
1.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki „MAŁA BIEDRONECZKA”
2.Rozmowa na podstawie utworu:
-Gdzie latała biedroneczka?
-Ile miała kropek?
-Jakie zwierzęta spotkała na łące?
-Co powiedziało jej każde zwierzątko?
3.Ćwiczenia oddechowe-Kropki biedronki.
(czarne kropki, kontur biedronki, słomka).
Przenosimy za pomocą słomki kropki na biedronkę.
Środa 6.05

1.Owady na łące- praca plastyczna z plasteliny.
Wykonujemy podobiznę różnych zwierzątek mieszkających na łące.
2.Zabawa ruchowa z elementami skoków- Z kwiatka na kwiatek.
(obunóż oraz na jednej nodze).
3.Zabawy przy piosence Mała biedroneczka; nauka dla chętnych.

Czwartek 7.04

1.Rośliny łąkowe – zielnik.
Zbieramy rośliny, a następnie przyklejanie na kartkę oraz wspólne rozpoznawanie danej rośliny (np: koniczyna, mniszek…)
2.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze – Odgłosy łąki.
np:konik polny- cyk, cyk, żaba – kum, kum,osa- bzzz, skowronek- fiu, fiu….
3.Ćwiczenia językowe- Czerwony jak…
podajemy kolor, dziecko dopasowuje przedmiot, roślinę itp np:
czerwone jak serce, następnie zamiana ról.

Piątek 8.04

1.Zabawa dydaktyczna – Nasza łąka.
Prosimy, aby dziecko narysowało swoją łąkę oraz:
Na trawie – maki i ślimak.
W stawie żaba.
Obok stawu bocian.
Wysoko motyle.
Nisko pszczoły.
2.Rozwiązywanie zagadek.
Wolno sunie, hen przed siebie,
nie prosi o domek ani mnie , ani ciebie(ślimak)
Skaczą zielone po majowej łące,
ogrzewa je wesołe słońce (żaby)
Z łąki do bukietów trafiają,
kolor czerwony mają (maki)
3.Układanie puzzli o tematyce wiosennej.
 
PONIEDZIAŁEK 27.04
 
1.Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej – Flaga.
Wisi wysoko,
biało-czerwona.
Często z wiatrem musi się zmagać.
To symbol Polski, to nasza……(flaga).
1.Słuchanie opowiadania E. Stadmuller- Biało-czerwone.(opowiadanie na whatsApp); rozmowa na temat treści.
3.Oglądanie filmu edukacyjnego- Polak mały.
 
 
WTOREK 28.04
 
1.Słuchanie wiersza Z. Dmitrocy  Legenda o warszawskiej Syrence.(wiersz na whatsApp)
-gdzie mieszkała Syrenka?
-co zrobił kupiec?
-kto uratował Syrenkę?
-co obiecała w podziękowaniu za ratunek?
2.Ćwiczenia grafomotoryczne -Wisła.
Taca z np: drobną kaszą. Dzieci rysują palcami wzory fal rzecznych  z jednoczesnym naśladowaniem szumu wiatru i wody…
3.Pokoloruj rysunek herbu Warszawy – Syrenki. (karta pracy)
 
ŚRODA 29.04
 
1.Nasza flaga – przybliżenie informacji na temat flagi Polski; wykonaj flagę Polski w dowolnej technice np: farbami.
2.Ćwiczenia oddechowe – Powiewająca flaga
Pamiętamy o właściwym torze oddechowym- wciągamy powietrze nosem, wypuszczamy ustami, naśladując wiatr dmuchający na flagę. Wiatr jest raz silny, raz słaby.
3.Zabawa konstrukcyjna – Budujemy Polskę.
Dziecko buduje, a następnie opowiada i omawia , co  zbudowało.
 
CZWARTEK 30.04
 
1.Słuchanie wiersza – KTO TY JESTEŚ?-POLAK MAŁY.
(można się nauczyć)
2.Słuchanie hymnu narodowego.
Przypominamy, że podczas słuchania i śpiewania należy zachować powagę i stać prosto.
3.Zabawa w kończenie zdań.
Kraj, w którym mieszkam, to…..
Godło Polski przedstawia….
Flaga Polski ma dwa kolory:…
Gdy słyszymy hymn,musimy….
Nasze symbole narodowe to…..

 

Dbamy o przyrodę
Poniedziałek 20.04
1. Rozwiązywanie zagadki.
O porządek trzeba dbać,
wiedzą o tym także dzieci.
Do odpowiednich worków
każdy wrzuca….(śmieci).
2.Zabawa dydaktyczna -Segregowanie śmieci.
Kolorowe worki lub pudełka (kolory – niebieski, żółty, zielony, brązowy, czarny)oraz różne śmieci.
Możemy posłużyć się dostępnymi w domu. Wspólne segregowanie śmieci.
Niebieski- papier; zielony-szkło; żółty – metal i plastik; brązowy- odpady biodegradowalne, czarny-odpady zmieszane.
3.Zabawy twórcze z zastosowanie starej gazety.Można wykonać np: czapkę z gazety metodą origami.
Wtorek 21.04
1.Czysta i brudna woda- doświadczenie.
Dwa naczynia – w jednym czysta woda, w drugim celowo zabrudzona np: ziemią. Oglądanie i badanie wody.
2.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki „Leśne duszki”; rozmowa na temat treści piosenki.
3.Praca plastyczna – Mój wymarzony las” (bez śmieci, ze zwierzętami??)
Środa 22.04
1.Zabawa -Poznajemy narzędzia ogrodnicze.
Oglądanie narzędzi i nazywanie ich. Mogą być obrazki lub prawdziwe 🙂
2.Zabawa dramowa -Prace w ogrodzie.
Mówimy np:kopanie grządek, podlewanie, grabienie, sianie itp. Dziecko naśladuje daną czynność. Następnie zamieniamy się rolami.
3.Zabawa rytmiczno – ruchowa, utrwalająca piosenkę.
Śpiewamy piosenkę wykonując do niej taniec bądź wymyślone ruchy.
Czwartek 23.04
1. Zabawa dydaktyczna – Wiosenny deszcz geometryczny.
Wycinamy po kilka figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat). Podrzucamy w górę, które spadną na kartkę tworzymy z nich dowolną kompozycję. Zabawę powtarzamy. Można na koniec ostatnią kompozycję przykleić.
2.Celuj do kosza- odpadki i śmieci z poprzedniego zadania staramy się wrzucić do kosza (z odległości).
3.Zabawa matematyczna – Gdzie jest…?
Dowolny krajobraz np:las i pytamy np: gdzie jest słońce?(dziecko ma używać słów opisujących położenie w przestrzeni, czyli -na, pod…).
Piątek 24.04
1.Układanie puzzli o tematyce przyrodniczej (można zastąpić dowolnymi). Opowiadamy treść obrazka.
2.Praca plastyczna- Kwiatowy kolaż. (Można wykorzystać gazetki reklamowe) Wycinamy lub wydzieramy obrazki z kwiatkami tworząc dowolne kompozycje.
3. Quiz dydaktyczny.( na „tak” wstajemy , na „nie” pozostajemy w bezruchu)
-Zwierzęta nie czują, kiedy im się dokucza;
-Śmieci wrzucamy do specjalnych, kolorowych pojemników;
-Każda woda, którą pijemy powinna być czysta;
-W lesie wolno krzyczeć i śmiecić;
-Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.
(uzasadnij odpowiedź)

14.04 wtorek
1.Zabawa dydaktyczna- Gdzie siedzi ptak?(potrzebny ptak-może być pluszowy lub z papieru)
Dziecko wita się z nim delikatnie. Umieszczamy go w różnych miejscach np: na półce, pod krzesłem,obok…za…nad…)Dziecko zgaduje, następnie zamieniamy się rolami.
2.Ćwiczenia logopedyczne(potrzebne lusterko).
Fruwający ptak-dotykają czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami,tak jak ptak,który siada na gałęzi i na ziemi; dziobek ptaka-wypychamy wargi do przodu i, na zmianę, zamykają je i otwierają; wysiadywanie jaj-język przyklejają za górnymi zębami, nie ruszają przez 30 s;dzięcioł-czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.
3.Zabawa konstrukcyjna-Budki lęgowe dla ptaków.
Opowiadamy co to, a następnie budujemy z dostępnych klocków.
 
15.04 środa
1.Była sobie żabka mała-piosenka;rozmowa na temat treści piosenki.
3.Wykonaj dowolną żabkę(można z papieru) i ją nazwij. Baw się nią i swobodnie improwizuj do piosenki.
 
16.04 czwartek
1.Zabawa ćwicząca spostrzeganie – Ence -pence.(potrzebny mały przedmiot)
Siedzimy z rękami schowanymi za plecami, ukrywamy przedmiot w  jednej dłoni. Mówimy „ence-pence, w  której ręce?” Pokazujemy zaciśnięte pięści. Następnie zamieniamy się rolami.
2.Zabawa matematyczna-Kwiatki.
rysujemy 5 doniczek; w pierwszej dziecko rysuje jeden kwiat, w drugiej o jeden więcej, w trzeciej o jeden mniej, w czwartej 3 kwiaty, w piątej tyle samo, co w  czwartej.
3.Zabawa ruchowa-Wiosenna powódź.(potrzebne gazety i krzesełko)
Słuchamy piosenki, dzieci spacerują uważnie, omijając ułożone z gazety kałuże. Gdy muzyka milknie -jest powódź- dzieci siadają szybko na krzesełku unosząc nogi. Zabawę powtarzamy.
 
17.04 piątek
1.Ćwiczenia grafomotoryczne-Skoki żabki(potrzebna żabka ze środy,kartki)
Żabka skacze najpierw w powietrzu, a potem na kartce. Skoki mogą być małe, duże.
2.Zabawa ruchowa-Gram w kolory.
Dziecko biega na klaśnięcie mówimy jakiś kolor. Dziecko szuka przedmiotu w danym kolorze. Zabawę powtarzamy i zamieniamy się rolami.
3.Układanie puzzli wiosennych lub o innej tematyce.
 

Poniedziałek 6.04.2020
1.Rozwiązywanie zagadki -Koszyczek.
To w nim leżą na serwetce
jajka malowane,
a pośrodku,obok chlebka,
spoczywa baranek…
2.Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnienie symboliki.
Chleb- ciało Chrystusa;
Jajka -nowe,rodzące się życie;
Wędlina- symbol dostatku,dobrobytu;
Sól, pieprz-oczyszczenie i prawda;
Baranek-symbol Chrystusa;
Chrzan-ludzka siła,którą chcemy mieć przez cały rok.
3.Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej Jajko na łyżce.
Wyznaczamy linie startu i mety. Potrzebne ugotowane jajko. Dzieci (może z rodzicami lub rodzeństwem) starają się przenieść jajko tak, aby nie spadło z łyżki.


Wtorek 7.04.2020
1.Rysujemy duże jajko, na całą kartkę. Dziecko ozdabia według własnego pomysłu.
2.Ćwiczenie słuchowe- Co słyszysz?
Wypowiadamy nazwy dotyczące świat np pi-san-ka na sylaby. Dziecko odgaduje wypowiedziane słowo.
3. Nauka piosenki „Nasz szaraczek zając”- znajdziemy w internecie. Dzieci które znają „pokazują” treść piosenki.


Środa 8.04.2020
1.Zabawa ortofoniczna – Zwierzęta z wielkanocnego koszyka.
(kurczątko:pi,pi-kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek:bee, bee, czworakują, kogucik:kukuryku, stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk…)można z dziećmi 🙂
2.Kurczak lub baranek z kół małych i dużych.
Wykonanie pracy plastycznej z kół- powtórzenie nazwy figury.
3.Gdzie jest pisanka?
Chowamy pisankę lub zastępujemy ją inną rzeczą w dowolnym miejscu. Dziecku udzielamy wskazówek ciepło-gdy jest blisko, zimno-gdy daleko od rzeczy. Zamieniamy się rolami i dziecko chowa, a my odnajdujemy.

Czwartek 8.04.2020
1.Masażyk
Siadamy za dzieckiem i „rysujemy” mu na plecach;paski poziome,paski pionowe, kropki, kratkę itp.
Dziecko ma odgadnąć co ma narysowane. Następnie zamieniamy się rolami. Zabawę powtarzamy.
2.Ćwiczenia oddechowe.
Dziecko ma za zadanie przenieść za pomocą słomki np:małe jajeczka z gazety z jednego miejsc w drugie.
3.Pisanka- dajemy dziecku ugotowane jajko, które ozdabia według własnego pomysłu np:farbami, mazakami itp.


Piątek 9.04.2020
1.Układanie puzzli o tematyce świątecznej(można zastąpić innymi). Następnie opowiadamy co jest na obrazku.
2.Śpiewamy piosenkę „Nasz szaraczek zając”
3.Zdanie plastyczno-matematyczne.
Narysuj 5 jajek- pierwsze żółte, drugie w paski, trzecie w kropki, czwarte czerwone, piąte zielone.
Miłej i owocnej pracy oraz zdrowych i wesołych ŚWIĄT WIELKANOCNYCH